09.25 - THURSDAY.

Somnade hyffsat tidigt ikväll för att ha sovit i tre timmar i eftermiddags. Det blev ca 6h sömn. Helt okej.. Nu har man haft den första lektionen - Etik och livsfrågor. Snart har man engelska där man ska sitta i datasalen. Kommer troligen att surfa runt en del imellanåt. Sen har man en rast på 1h och 50 min. Funderar att fortsätta att läsa på twilight, - började på den igår. Nu är det den tredje gången jag läser den. Fortfarande lika bra, - tröttnar inte.

Nu ska man läsa igenom de bloggar som jag läser dagligen.



Update 10.03  - ENGLISH

Nu har vi varit duktiga och gjort två hela uppgifter i boken på ca 10 min. Effektiva är våra mellannamn. HEHE!
Orkar inte jobba så mkt mer just nu, så tar en liten paus från engelskan.. Vi ska göra uppgifterna A, B, C, D, E & F och vi har gjort A, B, C & D. Visst är vi duktiga? Hehe.

En lektion kvar idag, - Medicinsk grund där man ska prata om gallsten, - roligt värre. Som tur är så är vi i halvgrupp och så är det en massa borta så då är det inte så hemskt många som ser en göra bort sig. Nä, så farligt är det ju inte.

Är väldigt hungrig just nu, men till lunch så skulle det tydligen vara Gulashsoppa eller nåt. Mm, gott - not! Det blir väl mackor idag.

Anyways, så måste man nog fortsätta med engelskan nu så man hinner färdigt nåt.

puss



Update 10.37 -

Since the lession is English I guess it's right to writet in engelish here. I've completed all the exercises I should do so no am I only looking around on the net. I'm hungry so I can't think straight. Foood.

The next lession is starting sooner today so it isn't that long break, - which is good because I hate waiting.

Okay, this will do for now. Maybe I'll update later.



Update 11.30 - Redovisning

12.00 så ska jag berätta om Gallsten, - snor Emmas idé att träna på texten genom att skriva i bloggen. Okej, - Gallsten är att någon av gallans beståndsdelar blir kristaller (som kan bli centimeterstora stenar). Gallstensanfall är när en gallsten blockerar avflödet från gallblåsan till de djupa gallvägarna. Beroende var gallstenen fastnar så kan den orsaka gulsot eller inflammation i bukspottkörteln. Man bör undvika fet mat & äpple. Symtom får man efter måltid, - ont i magens övre del som kan stråla upp mellan skulderbladen. Smärtan kommer i vågor.

Gaah, det känns som att jag inte kan nånting alls när jag skriver. Usch, - detta kommer inte att gå bra.

Hur som helst,

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0